Főoldal » Hirdetőtábla » Kossuth

Kossuth napok - Labirintus projekt
Információ | 2015-04-24, 2:50 PM

Az idei  Kossuth  Napok vizuális kommunikáció témakörben meghirdetésre került pályázatának legfontosabb célkitűzése az volt, hogy minél kevesebb megkötésekkel a Labirintus témában diákcsoportok, vagy egyének hozzanak létre a velük együttműködő segítő pedagógussal közösen egy látványos, vagy praktikus labirintust. A témaválasztásban is a tanulóink véleményére támaszkodtunk, a velük folytatott beszélgetések kapcsán alakult az ki. Nem véletlen tehát, hogy bár a diákjaink ötletein, megoldásain van a hangsúly, mégis a megszokottól nagyobb szerepet kap a tanár személyisége, tudása, ismeretei, érdeklődése.  A partnerség tanuló és tanár között, ennek a hangsúlyozása fontos célja volt a feladatkiírásnak.  Ez a kommunikációs alapja egy oktatási helyzetnek.

 Bár a megoldások mindegyike valamilyen vizuális formában kell hogy megjelenjen, nem mindegyiknek kizárólagos célja is egyben.  A vizualitás néha eszköz arra, hogy más problémák megoldására sarkalljon.

 Ilyen egyéni megoldás a Kurucz Gábor tanár úr által végig kísért informatikai játékok, vagy a Szász Laura tanárnő és a nyolcadikosok által megalkotott számok labirintusa, vagy az irodalmi képvers formában megjelenő verslabirintus, melyet Mostisch Viktóriának és ötödikes csapatának köszönhetünk, vagy a  6.b osztály animációs megoldásai. Ide sorolom, a Hunyadi Mátyás Tagiskola 7. osztályosainak történelmi társasjátékát is.

A kiírásban szerepelt, hogy ahol lehetséges, érvényesüljenek az újrahasznosított anyagok az alkotásokban. Van olyan megoldás, amely elsősorban erre a szempontra figyelt, ezt hangsúlyozta.

Az oktatás egyik legfontosabb kérdése, hogyan lehet egy gyereket motiválni egy feladat megoldására sarkallni, hogyan tudjuk megtalálni azt a formát, vagy gondolatot, ami egy adott gyereket, vagy csoportot elindít egy megoldás felé, és képes lesz az általa eltervelt módon és ütemben eljutni egy megoldásig.

Egyéni és informatikai gyerekmunkák a Kossuth Lajos Általános Iskolában készültek. A csoportos kategória lett az iskolák versenye idén.

 

Díjazottak

Egyéni kategória:

1. Prókai Bence 6.c Kossuth Lajos Általános Iskola

2. Badalik Zsófia 5.d Kossuth Lajos Általános Iskola

3. Tanyik Tirza 6.a Kossuth Lajos Általános Iskola

Különdíj:  Behunszky Eszter 5.d Kossuth Lajos Általános Iskola

 

Csoportos kategória:

1. Gres Sándor és Molnár Mátyás Móra Ferenc Tagiskola 7. osztály

2. Hunyadi Mátyás Tagiskola 7. osztályos csapata Lukovics Alexanda, Lujdort Máté, Lovas Laura, Guba Péter

3. Kossuth Lajos Általános Iskola 5.b osztálya Gríz és mák c. alkotása

 

Csoportos különdíjak:

-Tanyik Tirza, Ronecz Izabel, Kerekes Bernadett, Bodgál Alexandra 6. a Kossuth Lajos Általános Iskola

-Kutasi Erzsébet és Képes Brigitta Móra Tagiskola 7. osztály

-Kossuth Lajos Általános Iskola 6.b osztályának Stabilintus című animációja.   Bukszár Alexa, Kalocsai Édua, Szilvási Petra az alkotók

Informatikai kategória:

1. Szolnoki Enikő 5.c Kossuth Lajos Általános Iskola

2. Haraszti Dániel, Prokob Dániel 8.a Kossuth Lajos Általános Iskola

3. Tőkés Ábrahám 7.a Kossuth Lajos Általános Iskola

Informatikai kategória különdíj: 

Tucsa Martin 7.a Kossuth Lajos Általános Iskola

Hozzáadta:: Gábor | | Címkék (kulcsszavak): napok, labirintus, nap, Kosstuh, Projekt
Megtekintések száma: 314 | Érvényessége: 2015-05-24 | Helyezés: 0.0/0
Összes hozzászólás: 0
<