Főoldal » 2017 » Április » 25 » Harmadik nap - Tanulónk tollából
11:18 PM
Harmadik nap - Tanulónk tollából

Nehézkes felkelés és a reggeli után buszra szálltunk és újra útnak indultunk.

Először Királyhelmecen álltunk meg, itt megnézhettük a Csonkavárat, ami arról kapta a nevét, hogy félkész állapotban maradt, mert nem tudták befejezni az építését. Miután lementünk a várból, megnéztük Lórántffy Zsuzsanna szobrát, amit az első és második világháború áldozatainak emlékére állítottak, azért mert adományozott a városnak. Továbbsétáltunk a főtérre, ahova magyar emlékeket állítottak, annak ellenére, hogy ez rossz következményekkel is járhatott volna.

Második megállónk egy magyar nyelvű iskola volt, melynek diákjaival együtt átsétáltunk a közeli református templomba. Ott adtuk, adták elő a műsorokat, amellyel mindenki készült. Ezután eltöltöttünk pár érdekes tanórát a gyerekekkel és megtekinthettük, hogy ők hogyan tanulnak.

Következő állomásunk az Árpád-kori földvár maradványai volt. Erről megtudhattuk azt, hogy az avarok vették át a várat a hunok után és, hogy külön volt a szolgabejárat és bejárat az uraknak., illetve a Laborc folyó történetét is megismerhettük.

Kis idő elteltével elmentünk egy házba, ami az akkori korból maradt meg :) és aszerint volt berendezve.

Még két úticélunk maradt. Az első a nagykövesdi vár, mellyel kapcsolatban bővíthettük tudásunkat.

A másik helyszínen Tóni bácsi érdekes előadást tartott a Honfoglalás kori magyarok életéről.

Ez egy újabb hosszú és fárasztó, de jó nap volt.

Kecskés Lili és Kós Fanni
Deregnyő, 2017. 04. 25.

Kategória: Határtalanul | Megtekintések száma: 635 | Hozzáadta:: Gábor | Helyezés: 0.0/0