Főoldal » 2017 » Április » 24 » Második nap - tanulónk tollából
10:36 PM
Második nap - tanulónk tollából

Reggeli után elindultunk a busszal és elérkeztünk az első úticélunkhoz a Leleszi kolostorhoz.

Ebben az épületben láthattuk azt, amit sok ember nem láthat, a freskókat az akkori időkből. Második megállónk a Királyok Hídja volt. Itt az idegenvezetőnk beszélt a híd történetéről. Harmadjára Szirénfalvára érkeztünk a falu az ott elfolyó folyóról kapta a nevét. Bementünk egy tájházba, ahol megismerhettük az emberek életét a II. világháborúban. Volt szerencsénk találkozni egy bácsival, aki átélte ezt és mesélt is róla nekünk.

Ezután elsétáltunk az ukrajnai határhoz, aminek szintén megismerhettük történetét többek között azt is, hogy régen Szovjetunió határa is volt.

Következő megállónk Dobóruszka volt. Itt bementünk egy templomba, ahol Péter bácsi mesélt nekünk a Dobó család életéről. A templomról pedig azt tudtuk meg, hogy kezdetben csak egy nyolcszögletű kápolna volt, amit 1796-ban újraépítettek, ekkor kapta végleges formáját. Érdekessége a falon lévő eltüntethetetlen repedés, ami régebben a déli kijárat volt. 1912-ben Fört Ernő hozzáépített a templomhoz, de a világháború miatt leállt ez a folyamat, viszont később befejezték.

Legutoljára az "interaktív múzeumba" látogattunk el. Ezután a hosszú és fárasztó nap után jó lesz majd aludni.

Kecskés Lili, Kós Fanni
Deregnyő, 2017. 04. 24.

Kategória: Határtalanul | Megtekintések száma: 706 | Hozzáadta:: Gábor | Helyezés: 0.0/0